Poziom ludzkiej irytacji w takich sytuacjach sięga zenitu.
Odwołany lub opóźniony lot rozbija nie tylko plan całego dnia. Często zdarza się tak, że jest początkiem kaskady wydarzeń. Tracimy czas…a wraz z nim umówione spotkania lub szanse na biznes. Rosną problemy związane z przeorganizowaniem grafików nie tylko naszych, ale również wszystkich osób, które na nas czekały.
Chwile, które planowaliśmy spędzić z najbliższymi giną bezpowrotnie.
Strat nie da się oszacować. Nie można tego policzyć, ani też odzyskać.
Jednak, mimo stresu i chaosu, który dostarcza nam sytuacja odwołanego czy opóźnionego lotu,
warto poświęcić dodatkowy czas, aby uzyskać należne ODSZKODOWANIE.
Poniżej informacja od naszych prawników
Odszkodowanie związane z opóźnionym/odwołanym lotem
Prawo unijne (Rozporządzenie WE nr 261/2004) przewiduje rekompensatę dla pasażerów w przypadku, gdy samolot został odwołany albo opóźnił się w stosunku do planowego startu.
W takim przypadku pasażerowi przysługuje:
- 250 EUR dla wszystkich lotów o długości do 1 500 kilometrów;
- 400 EUR dla wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1 500 do 3 500 kilometrów;
- 600 EUR dla wszystkich innych lotów.
Co istotne to na przewoźniku ciąży obowiązek wykazania, że odwołanie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków, a także czy i kiedy pasażerowie zostali poinformowani o odwołaniu lotu.
Za nadzwyczajne okoliczności w myśl Rozporządzenia powinno się uważać sytuację, gdy decyzja kierownictwa lotów w stosunku do danego samolotu spowodowała danego dnia powstanie dużego opóźnienia, przełożenie lotu na następny dzień albo odwołanie jednego lub więcej lotów tego samolotu pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków przez zainteresowanego przewoźnika, by uniknąć tych opóźnień lub odwołań lotów.